Ügyfélközpontúság és rugalmasság

Prohuman admin

Prohuman admin

2016. október 11., 17:32

Hárman indultak a kilencvenes években, most, a kétezer tízes évek derekán már több mint 200 főt foglalkoztató régiós vállalat a hazai HR-piac vezető ereje, a ProHuman. A megtett útról és a siker titkairól beszél a cég társ-ügyvezetője, Ignácz Béla.

A Prohuman jelenleg vezető erő a hazai HR-piacon. Mi önök szerint a siker kulcsa? Honnan és hogyan építkezett a Prohuman? Mik voltak a legfontosabb döntések, amelyek az élre vezették a céget?

Két fontos dolog volt, ami ezt az elmúlt tizenegynéhány évet nagyban befolyásolta: az ügyfélközpontúság és rugalmasság. Mi ebben a két dologban hittünk és azt látjuk, az eredmények igazoltak minket. Az ügyfélközpontúság része az is, hogy egyedi megoldásokat kínálunk az ügyfelek részére. Nem dobozos termékeket árulunk, mint nemzetközi konkurenseink, hanem teljesen egyénre szabott megoldásokat szállítunk. A másik a sokszínűség. Igazából az egyetlen olyan nagy szolgáltató vagyunk, amely részben magyar tulajdonú még e pillanatban és ilyen széles szolgáltatási palettával rendelkezik. Mert van, aki nemzetközi kontextusban működik, de nincs iskolaszövetkezete. Akiknek pedig van iskolaszövetkezetük, azoknak meg igen kicsi a piaci részesedésük. Azt mondják: az a legfontosabb, hogy széles skálán kínáljanak állást sokféle munkavállaló számár

Mit jelent ez pontosan?

Igen széles spektrumon mozgunk, hiszen van egyfelől egy nagyon fiatal célközönségünk, miközben az idősebbeknek is tudunk munkavállalási lehetőséget biztosítani. A nagy létszámú ügyfélkörnek köszönhetően havi szinten 1000-1500 nyitott pozíciónk van - és ez csak a munkaerő-kölcsönzés. E mellé jön még az iskolaszövetkezeti tevékenység, a diákmunka. Mindemellett a kifejezetten közvetítéssel foglalkozó cégünkkel főiskolai, egyetemi végzettséggel rendelkező embereknek is tudunk álláslehetőséget biztosítani, s ezzel eljutunk egészen a középvezetők köréig. Összességében onnantól, hogy valaki kijön a középiskolából, vagy a középiskola utolsó éveiben van, karrierívet tudunk biztosítani a számára.

Mit jelent ez a piacvezető szerep a munkaadók és a munkavállalók relációjában?

Stabilitást az ügyfeleink részére, mert olyan mérettel, olyan háttérrel rendelkezünk, ami a számukra, a folyamatosan változó hazai és nemzetközi gazdasági környezetben biztos pont. Nagyszámú, stabil partnereink révén pedig folytonos munkalehetőséget tudunk biztosítani a munkavállalóknak. A másik igen lényeges kérdés a régiós szerepünk. Korábban arra voltunk büszkék, hogy Magyarország meghatározó HR szolgáltatója vagyunk, most azonban már a régióban is piacvezető szerepet tölt be cégcsoportunk, a Work Service.

Melyek lesznek a legfontosabb pillanatok a Prohuman számára a 2016-os év hátralevő részében? Melyek a cég közép- és hosszú távú tervei?

Az elmúlt egy-két év óriási növekedését nem minden esetben tudtuk optimális módon szervezet-fejlesztésben is követni, így az idei év egyfelől mindenképpen strukturális és szervezeti változásról szól majd. Ennek egy része már az év elején lezajlott, ám szeretnénk jól működő, hosszútávon fenntartható szervezeti struktúrát kialakítani. A 2016-os év nagy kihívása még, hogy a tavalyi év végén vásárolt leányvállalatainkat a lehető leggyorsabban tudjuk integrálni a Prohumanba, illetve a Human csoportba. A magyarországi akvizíciókon túl elkezdtünk terjeszkedni külföldön is: Szlovénia legnagyobb magántulajdonú cégének, a Naton-nak lettünk többségi tulajdonosai - amely négy országban van jelen -, ezzel erősítve a Prohuman régióban betöltött pozícióját. Idei kihívás, hogy a fő szolgáltatásunk, a munkaerő-kölcsönzés mellett a többi szolgáltatásunk is nagyobb fókuszt kapjon, sikeresebbek legyenek - itt főleg a közvetítési területen működő Enloydra gondolok. Újult erővel, új struktúrában indultunk neki a 2016-os évnek: jelentős előrelépést várunk, a célunk az, hogy a közvetítési területen is sikeresebbek és meghatározó szereplők legyünk. Ez összecseng a középtávú tervekkel is: az elvárás az, hogy 2-3 éven belül a 3-4 legjobb szolgáltató közé kerüljünk a közvetítési területen is. Tervünk, hogy más szolgáltatásokkal is ki tudjuk szolgálni ügyfeleinket, hogy a komplexitásunkat tovább fejlesszük, és amikor arra gondol valaki, hogy HR, akkor elsőként a Prohuman, illetve a Work Service jusson eszébe, s, hogy mindezt valóban régiós szinten tudjuk megvalósítani.